zaterdag 26 juni 2010

Rokjesdag hits



Er is al heel veel geschreven over Rokjesdag, maar dat wil niet zeggen dat dat ook genoeg is. Rokjesdag blijft namelijk fantastisch. 22 april is er een georganiseerde Rokjesdag geweest, wat natuurlijk een farce is. Wanneer het dit jaar echt Rokjesdag was weet ik eerlijk gezegd niet. Wat ik wel weet is dat ik met volle teugen geniet van de post-Rokjesdag periode waarin we nu leven. De legging - die met zijn grootste revival sinds de jaren '80 bezig is - gooide lang roet in het eten. Rokjes kwamen te vroeg maar zonder blote benen. Daarna bleven de leggings veel te lang aan. Maar dat is nu echt geen optie meer. Het Rokjesseizoen is weer in volle glorie aangebroken.

Je kunt je afvragen: welke muziek past er bij Rokjesdag? Je zou je ook kunnen afvragen waarom het wel roepen is en riep, maar niet poepen en piep, maar dat past minder in de context van deze blog. Meerdere mensen hebben zich over het muzikale vraagstuk inzake Rokjesdag gebogen. En ik nu dus ook. Mijn voorlopige top 10:

1. It ain't over 'till it's over - Lenny Kravitz
2. Dancing in the moonlight - Van Morrison
3. Another day - Jamie Lidell
4. Be my baby - Vanessa Paradis
5. California Soul - Marlena Shaw
6. Groovin' - The Rascals
7. I heard it through the grapevine - Marvin Gaye
8. Summer sun - Saint Germain
9. Ce matin la - Air
10. No rain - Blind Melon

Geen opmerkingen: